2019 Een weekje weg

Dinsdag 20-08-2019

Onze renovatie is afgerond en daarom kunnen we, voordat het nieuwe raam in de schuifpui wordt geplaatst, even weg.

We twijfelden over Noord Nederland en Zuid Nederland. Zuid Nederland heeft gewonnen, dit omdat de weersvooruitzichten ruim 6 graden hoger uitkomen.

Al rijdende kwamen we tot de conclusie om in Berg aan de Maas, bij het pontje, te gaan staan. Eerst hebben we het stadje Thorn bezocht.

Een leuke plek om rond te lopen: prachtige, goed geschilderde, witte huisjes, leuke terrasjes en een mooie kerk. Ook dit plekje staat op de sightseeing-list van de Chinezen, ze trekken er een klein uurtje voor uit.

Na deze stop vervolgden we onze geplande route. Tot onze verbazing kwamen we in België. Dit zal dan wel de kortste en snelste route zijn. Hadden we ons weer laten beetnemen door de routeplanner! Gewoon doorrijden naar Stein en dan rechtsaf was makkelijker geweest. Nu hadden we een stuk België en als toetje kregen we een aantal smalle dorpstraatjes en als kers op dit toetje moesten we met een pontje oversteken naar de camperplek. Eigenlijk viel alles tegen, de natuur was niet datgene wat wij mooi vinden en het pontje lag zo laag dat we problemen hadden met het op en afrijden, de hoek was te scherp. Aan de goede kant waren we, voordat we iets konden doen, de camperplek voorbij gereden.

Er bleef ons niets anders over om door te rijden naar Brunssum, waar wij wederom bij het Schutterspark een plekje vonden. Na een lekkere en gezonde maaltijd zijn we nog een stukje gaan lopen.

Woensdag 21-08-2019

Vanmorgen lekker begonnen met mijn ochtendritueel en, nadat mijn linkerhelft van het gezicht ontdaan was van alle haarstoppeltjes, weigerde het scheerapparaat elke ondersteuning om mijn gezicht in de plooi en mooi glad te krijgen: de batterij was leeg en het snoer lag thuis. Met een bot scheermesje moest ik de rest fatsoeneren. We besloten om het apparaat bij ons te houden om te kijken of we het elders konden opladen.

Een leuke fietstocht was het eerste wat we vandaag gingen doen, vanuit onze camperplek reden we het park in om naar de Brunssumerhei te rijden. Hier gingen we via een slingerpad langs poelen en door bos en hei, waarbij het soms even stevig aanpoten was, richting Heksenberg. Van hieruit reden we richting Brunssum om te kijken of mijn neef thuis was. We hadden het geluk dat hij er was en konden op deze manier, onder het genot van een kop koffie en een goed gesprek over onze campers en reisdoelen, het scheerapparaat opladen. Zij gaan deze week richting Moezel.

Terug bij de camper besluiten we nog even bij een oom langs te gaan om daarna te kijken of mijn zus en haar man thuis waren, telefonisch lukte dat niet. Ze waren telefonisch onbereikbaar, maar wel thuis. We hadden een gezellige middag en later op de avond reden we terug naar Brunssum.

Donderdag 22-08-2019

Vanaf vandaag krijg ik AOW!!  We vertrekken naar onze volgende plek, een camperplaats in Landgraaf. Een plekje dat ik nog herinner uit mijn jeugd. Aangekomen bleek dat ook hier de tijd niet had stilgestaan. In het kader van maatschappelijke ontwikkeling hebben ze hier de schoonheid van de natuur begraven onder het asfalt, iets dat in deze regio vaker heeft plaatsgevonden. Deze plek lieten we links liggen en we besloten, na veel afwegingen over Vijlen of België of Epen, te kiezen voor Epen. Daar aangekomen konden we, na veel plekjes afgekeurd te hebben, ons plekje, van vier weken geleden, weer innemen. We staan weer met schitterend uitzicht en stralende zon. Ook dit jaar hebben we weer een voorraad pruimen, voor de ouderwetse pruimenvlaai, kunnen inslaan.

Jantje zag eens pruimen hangen………

Vrijdag 23-08-2019

Gisteren zijn we gaan fietsen. We gingen via het centrum van Epen naar Vijlen en daar kozen we voor de weg door het Vijlenerbos. Stevige beklimmingen en prachtige afdalingen. Onze stop was aan hebt eind van het bos, een lekker biertje met hapje moest ons de energie geven om verder te rijden. Het lukte en we kwamen voldaan aan bij onze camper.

Vanmorgen met de bus naar Maastricht gegaan, een leuke rit door de dorpjes hier in het Zuiden. Maastricht is een stad waar je heel makkelijk veel geld kunt uitgeven, aan kleding en spullen uit de vele kleine winkeltjes, en op een van de vele gezellige terrassen. Halverwege de middag zaten we naast de camper te genieten van het heerlijke nietsdoen. Morgen gaan we weer iets anders doen.

Zondag 24-08-2019

Gisteren in alle rust opgestaan en gezorgd dat we ‘s middags naar Huizen konden rijden. Daar aangekomen zijn we een lekkere fietstocht gaan maken, langs het water, richting Oud Valkeveen. ‘s Avonds zijn we gaan uiteten met onze (klein)kinderen. We konden weer een gezellige dag afronden.

Vanmorgen werden we wakker door de handelaars op het veld, er is een rommelmarkt. Na het ontbijt liepen we het veld op en konden ons geld weer uitgeven aan kleding en boeken. Later bleek dat we, om op deze markt te mogen rondlopen,hadden moeten betalen. Gelukkig dat ik het vooraf niet wist, gegarandeerd we waren niet de markt opgegaan. Ik geef liever 5 euro aan een goed doel. Aan het eind van de ochtend waren we bij onze kleinkinderen thuis, een BBQ. Gelukkig hadden we schaduw en hoefden we niet in die hete zon te zitten. Nu genieten we, zittend naast de camper, van een koele bries en hopen dat de warmte uit onze camper gaat verdwijnen. Morgenochtend gaan we richting Purmerend.