2015 DUITSLAND

Ons eerste reisje in Duitsland.

• Vrijdag 22 mei 2015

We besloten om richting Duitsland te gaan, richting Moezel. Rond één uur vertrokken we. Met het wegrijden start de vakantie. Je onthaast en geniet van alles om je heen.
Onze eerste overnachting was bij de Kronenburger See. Een geweldige plek. In alle rust gegeten en een goed glas gedronken. ‘s Morgens moesten we € 8,00 betalen. Deze plek staat bij ons goed in het geheugen, hier komen we terug.

Kronenburg

We staan voor onze eerste overnachting in de vrije natuur.

DSC_0556 DSC_0553

De omgeving spreekt boekdelen.

• Zaterdag 23 mei 2015

Rustig richting Moezel verder gereden en in Graach een plekje gevonden. Een camperplaats waar je voor € 13,00 opgaat in de massa. Het is een goede plek om met de fiets richting Bernkastel te gaan.
Na een bezoek aan Bernkastel kun je maar tot een conclusie komen: Alle heiligen laten je weten dat een glaasje goed voor je is.

Bernkastel

Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je niet kunt drinken.

• Zondag 24 mei 2015

De volgende dag zijn we naar Wintrich gereden en hebben voor €8,50 bij Jochem Clemens, een wijnboer, gestaan. Een aanrader voor iedereen, gewoon omdat het kleinschalig is. Deze plek is optimaal om een fietstocht langs de Moezel te maken. We zijn richting Pieport gegaan en voor de terugweg zijn we aan de andere kant van de Moezel gaan fietsen. We hadden moeite om weer op de juiste plek terug te komen, we hadden geen gegevens van de plek meegenomen. Een heel goede leer voor de volgende keer.

Samen met de hond genieten van het zonnetje en van een heerlijk glaasje.

• Maandag 25 mei 2015

De volgende ochtend zijn we binnendoor richting Monschau gegaan. Onderweg nog genoten van Traben-Trarbach en Reil.
In Moschau hadden we in eerste instantie een plekje op de parkeerplaats, maar we kozen uiteindelijk voor een plekje van €13,00 op de camping van Monschau. Ook hier komen we in december terug, maar of dat met de camper is, weten we nu nog niet.

Onder deze brug stond onze camper. We zijn wel een beetje trots op dit bezit.

• dinsdag 26 mei 2015

De laatste dag hebben we gebruikt om nog wat spullen te kopen. ‘s Avonds om 22.00 uur waren we weer thuis. Deze korte trip gaf ons het gevoel van een lange vakantie.

Als we niet drinken, veranderen we dan allemaal in zo’n duiveltje met horens?